HOTEL TÝNEC, Klusáčkova 2, 257 41 Týnec nad Sázavou
Článek 1 – Předmět všeobecných podmínek
- Kulturní centrum Týnec, příspěvková organizace, Klusáčkova 2, 257 41 Týnec nad Sázavou, IČ 11865059, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou Pr 1721 provozující Hotel Týnec (dále jen Hotel) vydává tyto Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování služeb – ubytování, stravování a jiných doplňkových služeb (dále jen služby) jiným fyzickým osobám (dále jen Klient), které upravují smluvní vztahy a vymezují práva a povinnosti Hotelu a Klientů.
- Smluvní vztahy, které nejsou upravené v těchto Všeobecných obchodních podmínkách, se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb., v platném znění).
Článek 2 – Rezervace pobytu
- Služby v Hotelu si Klient objedná telefonicky, elektronickou poštou na adresu: recepce@hoteltynec.cz nebo skrze webové rozhraní na webových stránkách Hotelu (dále jen webové stránky) www.hoteltynec.cz.
- Objednávka služeb (dále jen rezervace) musí obsahovat tyto náležitosti: jméno a příjmení Klienta, datum narození, telefon, adresu elektronické pošty, počet ubytovaných osob, termín a délku pobytu, kategorii ubytování, účel ubytování, rozsah dalších objednávaných služeb (zejm. stravování).
- Za smluvní vztah spoluúčastníků pobytu uvedených v rezervaci, odpovídá objednávající Klient.
- Rezervace Klienta je návrhem smlouvy o ubytování a samotná smlouva je uzavřena potvrzením rezervace Hotelem, kterou vzniká mezi Klientem a Hotelem smluvní vztah založený smlouvou o ubytování. Potvrzení rezervace Hotelem bude odesláno na adresu elektronické pošty uvedené Klientem neprodleně po jejím zpracování. Smlouvou o ubytování se Hotel zavazuje poskytnout Klientovi ubytování na ujednanou dobu v Hotelu a Klient se zavazuje zaplatit Hotelu za ubytování a služby spojené s ubytováním ve sjednané lhůtě.
- Zasláním rezervace Hotelu Klient stvrzuje, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách Hotelu: hoteltynec.cz.
Článek 3 – Práva a povinnosti smluvních stran
- Základní práva Klienta:
- právo na poskytnutí služeb v rozsahu a kvalitě dle potvrzené rezervace Hotelem,
- právo na informace o všech skutečnostech, které jsou Hotelu známy, a které se dotýkají objednaných služeb.
- Základní povinnosti Klienta:
- obstarat si všechny potřebné doklady nutné k zajištění služby – osobní doklady pro doložení totožnosti, v případě potřeby u cizinců pobytové vízum apod.
- zajistit souhlas zákonného zástupce při poskytování služeb osobě mladší 18 let bez jeho doprovodu,
- dostavit se na místo čerpání sjednaných služeb, přičemž Klient se
- v případě preference osobního kontaktu v čase od 14:00 do 16:00 v den nástupu prokáže na recepci Hotelu průkazem totožnosti, potvrzením rezervace Hotelem a dokladem o zaplacení služeb (není-li v konkrétním případě sjednána pozdější splatnost ceny služeb),
- v případě preference on-line kontaktu provede check-in prostřednictvím aplikace, do které zaznamená veškeré pro Domovní knihu potřebné osobní údaje a uskuteční platbu, po které mu bude prostřednictvím aplikace odeslán přístupový kód pro vstup na hotel a k vyzvednutí klíče od pokoje z klíčového boxu KeyGuru
- dodržovat ubytovací řád Hotelu, který je přílohou č. 1 těchto Všeobecných obchodních podmínek,
- uhradit objednané služby v plné výši a včas před jejich poskytnutím (není-li v konkrétním případě sjednána pozdější splatnost ceny služeb),
- počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám na zdraví nebo majetku na úkor ostatních klientů Hotelu, Hotelu, poskytovatelů služeb a uhradit případnou škodu, kterou Klient nebo osoby, které jsou na základě jeho rezervace s ním ubytovány v Hotelu (dále jen spoluubytované osoby), způsobil/y Hotelu nebo ostatním poskytovatelům služeb v rámci čerpání služeb.
- Povinnosti Hotelu:
- zajistit osobám uvedeným v rezervaci poskytnutí služeb specifikovaných v této rezervaci v souladu s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a obecně závaznými právními předpisy
- poskytnout Klientovi služby v termínu, rozsahu a kvalitě dle potvrzené rezervace
- pravdivě a řádně informovat Klienta o všech skutečnostech, týkajících se sjednaných služeb, které jsou pro plnění ze smlouvy důležité, a které jsou Hotelu známy
- při zpracovávání osobních údajů Klienta a spoluubytovaných osob, je Hotel povinen dbát, aby Klient/spoluubytované osoby neutrpěli újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti, a na ochranu před neoprávněným zasahováním do jeho soukromého a osobního života.
Článek 4 – Platební podmínky
- Ceny služeb Hotelu jsou uvedeny na webových stránkách Hotelu (www.hoteltynec.cz) v nabídkových listech a v příslušných cenících a zahrnují služby v nich uvedené.
- Úhradu objednaných služeb provádí Klient formou 100 % zálohy za jím objednané a Hotelem potvrzené služby, nedohodnou-li se ubytovatel a Klient jinak. Záloha musí být uhrazena nejpozději 15 dnů před nástupem na pobyt, není-li v potvrzení rezervace stanoveno jinak. V případě, že z časových důvodů nebude možné zaplatit služby předem, je možné po dohodě služby uhradit na místě (platební kartou nebo platbou v hotovosti). Úhrada služeb musí být provedena na recepci Hotelu, a to před zahájením poskytnutí první služby.
- Způsob úhrady:
- bankovním převodem na základě Hotelem vystavené zálohové faktury,
- v hotovosti na recepci hotelu v den zahájení pobytu – platebními kartami na recepci hotelu (MasterCard, VISA, Maestro, VISA Elektron)
- platební bránou GP WebPay na webových stránkách hotelu
- Nebude-li záloha za služby zaplacena v termínu uvedeném v potvrzení rezervace, může Hotel od potvrzené rezervace odstoupit.
- V den skončení pobytu Hotel vystaví Klientovi účet za čerpané služby, ve kterém taktéž Hotel zúčtuje Klientem uhrazenou zálohu, přičemž rozdíl je Klient povinen doplatit v hotovosti na recepci Hotelu nejpozději v den skončení pobytu nebo v poslední den čerpání služeb.
Článek 5 – Odstoupení od smlouvy
- Klient má právo kdykoliv pobyt zrušit, tj. odstoupit od potvrzené rezervace pobytu. Toto odstoupení musí být provedeno písemnou formou, a to i prostřednictvím elektronické pošty, a oznámení o odstoupení musí být prokazatelně doručeno Hotelu.
- Klient může zrušit potvrzenou závaznou rezervaci jen do dne sjednaného nástupu na pobyt a jen zaplacením částky odstupného (storno poplatku), které činí:
Storno podmínky vztahující se na zrušení rezervace ze strany hosta
- Hotel se zavazuje neúčtovat storno poplatky v případě zrušení rezervace do 30 dnů před sjednaným dnem nástupu na pobyt.
- Při zrušení rezervace 29–15 dnů před sjednaným dnem nástupu na pobyt bude jako storno poplatek účtováno 30 % z celkové ceny služeb dle potvrzené rezervace.
- Při zrušení rezervace 14–3 dny před sjednaným dnem nástupu na pobyt bude jako storno poplatek účtováno 60 % z celkové ceny služeb dle potvrzené rezervace.
- Při zrušení rezervace 2 až 1 den před sjednaným dnem nástupu na pobyt nebo v den nástupu na pobyt bude jako storno poplatek účtováno 100 % z celkové ceny služeb.
- Při zkrácení délky pobytu dle potvrzené rezervace platí stejné storno podmínky jako při zrušení pobytu.
- Storno poplatek je smluvní pokutou. Storno poplatek se počítá z celkové ceny služeb dle potvrzené rezervace. Storno poplatek představuje náhradu škody způsobenou ubytovateli.
- V případě zrušení rezervace ze strany Klienta, u které byla již provedena zálohová platba a dle storno podmínek je výše zaplacené zálohy vyšší než storno poplatek, je Hotel povinen Klientovi neprodleně (nejpozději do 7 dnů) vrátit částku převyšující storno poplatek.
- V případě předčasného ukončení či přerušení pobytu bez zavinění Hotelu nevzniká Hotelu povinnost vrátit Klientovi zaplacenou cenu služeb ani její poměrnou část.
- V případě storna z důvodů neodvratitelných událostí na straně Klienta nebo spoluubytované osoby (úmrtí osoby blízké Klientovi/spouubytované osobě, hospitalizace Klienta/spoluuubytované osoby, nebo osoby jim blízké, vážné onemocnění Klienta/spoluubytované osoby, živelná pohroma, jejíž následky se bezprostředně dotýkají Klienta/spoluubytované osoby nebo osoby jim blízké) se storno poplatek neúčtuje. Výše uvedené skutečnosti je Klient povinen doložit písemným dokladem Hotelu nejpozději do 3 dnů od jejich vzniku.
- V případě storna z jiných vážných důvodů může být po vzájemné dohodě Hotelu a Klienta umožněna změna termínu/rozsahu služeb uvedených v potvrzené rezervaci.
- V případě nezaplacení zálohy, ze které by bylo možné storno poplatky odečíst, má Hotel právo vystavit Klientovi fakturu, kterou mu vyúčtuje storno poplatky.
- V případě stornované rezervace provede Hotel nejpozději do 21 dnů vyúčtování a vrácení zaplacené zálohy Klientovi s vypořádáním storno poplatků, vznikne-li na úhradu storno poplatků Hotelu právo.
- Hotel může odstoupit od potvrzené rezervace z důvodů závažného porušení povinností Klienta (např. neuhrazení včas a v plné výši ceny služeb dle potvrzené rezervace), stanovených v těchto Všeobecných obchodních podmínkách, a to bez nároku na další plnění.
- Hotel garantuje plnění služeb dle potvrzené rezervace, dostaví-li se Klient do Hotelu do 16:00 v den zahájení poskytování služeb uvedený v potvrzení rezervace. V případě předvídaného pozdějšího příjezdu je Klient povinen o této skutečnosti informovat recepci předem neprodleně poté, kdy zjistí okolnost, která mu brání ve včasném příjezdu do Hotelu.
Článek 6 – Reklamace
- Je-li rozsah nebo kvalita poskytovaných služeb Hotelu prokazatelně nižší, než bylo v potvrzené rezervaci sjednáno, vzniká Klientovi právo na reklamaci.
- V případě reklamace služeb je Klient povinen uplatnit své požadavky na nedostatky bez zbytečného odkladu na recepci Hotelu tak, aby mohly být odstraněny ihned na místě. Pokud toto není možné, sepíše Hotel s Klientem písemnou reklamaci.
- V případě, že dojde mezi Hotelem a Klientem ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz - Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Článek 7 – Ochrana osobních údajů a obchodní sdělení
- Ochrana osobních údajů Klienta/spoluubytovaných osob, jsou-li fyzickou osobou, je poskytována v souladu s obecným nařízení o ochraně osobních údajů (nařízení GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
- Klient/spoluubytovaná osoba bere na vědomí, že Hotel zpracovává tyto osobní údaje Klienta/spoluubytovaných osob: jméno a příjmení, titul, číslo a druh průkazu totožnosti, datum narození, státní příslušnost, den počátku a den konce pobytu, účel pobytu, adresa bydliště, adresa elektronické pošty, telefonní číslo, částka k úhradě (dále společně vše jen jako osobní údaje), a to na základě článku 6 odst. 1 písm. b) a c) GDPR (zpracování je nezbytné pro účely plnění smlouvy o ubytování a pro plnění právní povinnosti, která se na Hotel, jako správce osobních údajů, vztahuje.
- Klient bere na vědomí, že je povinen osobní údaje své i osobní údaje spouubytovaných osob uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Hotel o změně ve svých osobních údajích/osobních údajích spouubytovaných osob.
- Zpracováním osobních údajů Klienta/spouubytovaných osob může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele.
- Osobní údaje budou zpracovávány po dobu 6 let od ukončení ubytování. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
- Klient odesláním rezervace potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné.
- V případě, že by se Klient domníval, že Hotel nebo zpracovatel Hotelu (čl. 9.5.) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování náležejí mu práva ve smyslu nařízení GDPR.
- Požádá-li Klient o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu Hotel povinen tuto informaci předat.
Článek 8 – Závěrečná ustanovení
- V případě, že vznikne rozpor mezi ustanoveními smlouvy o ubytování a Všeobecnými obchodními podmínkami, mají přednost ustanovení smlouvy.
- Hotel má právo měnit a doplňovat tyto Všeobecné obchodní podmínky. Jestliže dojde k takové změně, bude nová verze Všeobecných obchodních podmínek zveřejněna na webových stránkách Hotelu www.hoteltynec.cz a bude automaticky přiložena ke všem novým potvrzením rezervace a rovněž zaslána klientům s potvrzenou rezervací s termínem po nabytí účinnosti nové verze Všeobecných obchodních podmínek. Nesouhlasí-li Klient se změnou Všeobecných obchodních podmínek pro poskytování služeb, má právo neprodleně od smlouvy odstoupit (nejpozději do 5 dnů od nabytí jejich účinnosti), jinak se má za to, že se změnou Všeobecných obchodních podmínek pro poskytování služeb souhlasí.
- Pokud se některé z ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek stane z nějakého důvodu neplatným, nemá tato skutečnost vliv na platnost ostatních ustanovení. To neplatí, stanoví-li kogentní ustanovení občanského zákoníku něco jiného.
- Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 15. února 2022.
Ubytovací řád
HOTEL TÝNEC, Klusáčkova 2, 257 41 Týnec nad Sázavou
- Ustanovení tohoto ubytovacího řádu je povinen dodržovat každý host ubytovaný v Hotelu Týnec.
- K ubytování musí být každý host řádně přihlášen. Za tímto účelem je povinen poskytnout své osobní údaje do knihy ubytovaných (předložit svůj občanský průkaz nebo platný cestovní pas) nebo se zaregistrovat přes on-line aplikaci.
- Ubytování hostů se provádí v provozní době recepce hotelu – Turistického informačního centra Týnec nad Sázavou nebo lze využít on-line check-in a vydání klíče přes výdejový box prostřednictvím kódu zaslaného SMS nebo e-mailem.
- Nástup na ubytování je možný od 14:00 hodin, pokoj je rezervován do 16 hodin.
- Úhradu za ubytování a služby spojené s ubytováním (smluvní cenu) je host povinen zaplatit nejpozději při nástupu na ubytování za celou dobu ubytování, není-li domluveno jinak. Při nenastoupení ubytování platí storno podmínky.
- V den skončení smluvené doby ubytování je host povinen uvolnit pokoj nejpozději do 10:00 hodin a předat klíče na recepci hotelu. Ztráta klíče od pokoje je ubytovanému účtována částkou ve výši 800,- Kč. Ubytovaný host je povinen tuto částku uhradit v hotovosti/platební kartou při předání pokoje na recepci. V případě, že částku neuhradí, bude mu vystavena faktura na tuto smluvní pokutu.
- Ubytovaný host má právo po sjednanou dobu ubytování užívat prostory, které mu byly k ubytování přiděleny včetně jejich vybavení, jakož i společné prostory. V celém objektu hotelu je nutno dodržovat čistotu a pořádek.
- Ubytovaný host je povinen užívat prostory přidělené mu k ubytování řádně, nepoškozovat vybavení hotelu, ať již úmyslně nebo z nedbalosti. Za škody způsobené na zařízení a majetku odpovídá ubytovaný host dle platných předpisů, hotel má právo vyžadovat po něm náhradu škody.
- Ubytovaní hosté jsou povinni dodržovat předpisy protipožární, bezpečnostní, hygienické a ekologické, pokyny pro užívání elektrických spotřebičů, vodovodního a elektrického zařízení. S těmito předpisy má možnost se host seznámit v elektronické podobě na webu hotelu nebo ve směrnicích umístěných na pokojích.
- Při každém odchodu z pokoje je ubytovaný host povinen zhasnout světla, překontrolovat uzavření vodovodních uzávěrů, zavřít okna a zamknout dveře od pokoje.
- Ubytovaný host je povinen dodržovat v ubytovacích prostorách dobré mravy, udržovat pořádek a respektovat práva ostatních ubytovaných. Noční klid v ubytovacích prostorách platí od 22:00 hodin do 7:00 hodin.
- Ubytovatel neprovádí úschovu cenných předmětů. Host je povinen vždy zamknout svůj pokoj, jakmile jej opouští. Ubytovatel nahradí škodu na věci, kterou host vnesl do prostor vyhrazených k ubytování nebo k uložení věcí, popřípadě na věci, která tam byla pro ubytovaného vnesena. To platí i tehdy, byla-li věc za tím účelem ubytovatelem převzata. Prokáže-li ubytovatel, že by ke škodě došlo i jinak, nebo že škodu způsobil ubytovaný nebo osoba, která ubytovaného z jeho vůle provází, povinnosti k náhradě škody se zprostí. Povinnost nahradit škodu se nevztahuje na vozidla zaparkovaná na parkovišti Hotelu, na věci ponechané ve vozidle, ani na živá zvířata, ledaže je ubytovatel převzal do úschovy. Nejpozději lze právo na náhradu škody uplatnit do patnácti dnů po dni, kdy se poškozený o škodě musel dozvědět.
- V celém objektu hotelu je zákaz kouření.
- Ubytovaný host není oprávněn umožnit přenocování osobám, které nejsou řádně k ubytování přihlášeny a nemají uhrazenou cenu za ubytování. V případě, že ubytovaný host toto ustanovení nedodrží, je povinen uhradit hotelu neprodleně po tomto zjištění v hotovosti/platební kartou smluvní pokutu, a to dvojnásobek ceny za ubytování za každou osobu a noc.
- Zvířecí hosté budou ubytováni jen po předchozí domluvě ubytovaného a hotelu.
- V prostorách hotelu není dovoleno držet zbraně jakéhokoliv druhu.
- Porušení tohoto ubytovacího řádu může být řešeno okamžitým vypovězením smlouvy o ubytování za strany hotelu bez nároku na vrácení ceny za ubytování.
Přejeme Vám příjemné chvíle pobytu.
V Týnci nad Sázavou dne 1. ledna 2022
……………………………………………
Václav Pošmurný, Kulturní centrum Týnec